1. Anasayfa
  2. Pegasus

Pegasus’un 2023 Verileri ve 2024 Hedefleri

• 10 Kasım’da Pegasus Havayolları’nın daveti ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ebediyete intikalinin 85. yıl dönümü için Pegasus’un “Cumhuriyet” isimli 100. uçağı ile İstanbul Sabiha Gökçen’den Samsun’a gittik. Pegasus Havayolları Genel Müdürü / CEO’su Güliz Öztürk, Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane ve Pegasus’un üst yönetim ekibi de bu programda yer aldı.

Pegasus Havayolları Genel Müdürü / CEO’su Güliz Öztürk basın mensuplarının soruları yanıtladı.

• 2024 yılında toplam 17 yeni uçağımız filoya katılacak ve 5 uçak ise filodan ayrılacak. Haliyle toplamda 12 uçaklık bir artış sağlayacağız. Bunun da koltuk arzında faydası %12 civarında olacak.
  • Filo yaşımız 4.6, Türkiye’nin en geç filosuna sahibiz. Uçakların menzili ortalama 6 saatlik bir uçuş için uygun. Bu şekilde uçuş menzilinde yer alan uçulabilecek ülke sayısı 67 ve bunun 47’sine uçuşlar yapıyoruz. Yurtiçi oranımız yüzde 20, dış hatlar yüzde 80. Dış hatlardaki uçuş noktamız 96. Uzun menzilli(ABD, uzak Asya) uçuş hedefimiz yok. IGA İstanbul Havalimanında da uygunluk olsa(uçak ve slot açısında) yer almayı değerlendireceğimiz bir liman ancak şu an için planlarımızda yer almıyor.
  • Ali Sabancı‘nın sağlık durumu gayet iyi.
  • Hava trafik kontrolörlerinin insiyatif almadan bazı günler yaptığı eylemin bize zararı oluyor, bunun için karşılaştırmalı bir rapor hazırlıyoruz, umarız bir an evvel bu konu çözüme kavuşturulur.
  • (Boykot soruna dair) Biz uçak içinde ürün çeşitliliğinde bir değişim yapmadık ve bizim ürünlerimiz ücretli zaten, haliyle isteyen misafirimiz satın alıyor.
  • AJet konusunda bir endişemiz bulunmuyor. Hali hazırda zaten Sabiha Gökçen’de biz de onlar da uçuşlarımızı icra ediyoruz. Rekabet açısından şu an için beklediğimiz bir değişim yok. Adil olması koşuluyla aynen rekabete devam edeceğiz.
  • (AJet iş ilanlarına dair soruya) Üst yönetim kadrosundan bir ayrılma beklemiyoruz ancak elbette kabinde, kokpitte ve diğer alanlarımızda yer alan arkadaşlarımız alternatiflere bakıyor olabilir. Bu durumun yaşanması durumda da insan kaynakları politikamızla yeni alımlar gerçekleştireceğiz.
  • Yıl sonunda toplamda %20 artış öngörümüzü koruyoruz. Yurt dışında Kişinev, Lizbon, İskenderiye ve Sofya ilk uçmayı planladığımız rotalar arasında.
  • Tel Aviv uçuşlarımızı Aralık sonuna kadar iptal ettik. Tel Aviv bizim uçuş operasyonlarımızın tamamının sadece %2’sini oluşturuyor. Evet önemli ve derin bir pazar ancak uçuşların devam etmemesi durumunda başka bölge ve hatlarda yer değişimi sağlayabileceğiz.
  • Pegasus yönetimi ve 200 Pegasus çalışanı 25 Kasım Cumartesi günü Atamızı anmak üzere Anıtkabir’e ziyaretini yapacak.
  • Henüz tüm hayata geçiş tarihi ve detayları netleşmese de Pegasus, Mart 2024 itibariyle “el bagajı olmayan yolcu” konseptini uçuşlarında uygulamayı planlıyor. Bu sayede uçak içi yerleşim süresi hızlandırılmış olacak ve zamanında kalkış oranına da katkı sağlanacak.
  • İkinci pistin açılmasını bekliyoruz, sanıyoruz tarihte bir değişim olacak. Orta ve uzun vadede büyümemize ciddi katkı sağlayacak. Biz sadece Sabiha Gökçen’de değil Antalya, İzmir ve Ankara’da da büyümeye devam edeceğiz.

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?