1. Anasayfa
  2. Haberler

China Southern Guangzhou – İstanbul Uçuşlarına Başlıyor

China Southern, Guangzhou ve İstanbul’u birbirine bağlayacak

Çin/Guangzhou merkezli China Southern Havayolları, Türkiye’ye haftada 3 frekans uçmaya başladı

Bugün sabah saatlerinde İstanbul’a inen ilk uçakla beraber seferler başlamış oldu

Şirket, bu akşam davetli olduğumuz özel etkinlikte uçuşun başlamasını kutladı.

Etkinlikte konuşan China Southern Genel Müdürü, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu, İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen ve Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu WEI Xiaodong yaptıkları konuşmalarını gerçekleştirdiler.

China Southern Genel Müdürü “China Southern Guangzhou’da bulunuyor. En büyük yolcu ağına ve en büyük filosuna sahip şirket, dünyada birçok noktayı birbirine bağlamaktadir. Yolcuların seyahat ihtiyaçlarının daha iyi karşılanması adına, Boeing 787 tipi uçağıyla haftada 3 sefer uçuş yapacağız  Türkiye ile olan binlerce yıllık bağımızla beraber iki kültürü birbirine bağladığımız için mutluyuz. Sabah saat 06.00 sularında İstanbul’a inen uçağımızla, ilk seferimizi yaptık Saat 16.00’da Istanbul Havalimanı’ndan kalkan uçağımız, Guangzhou için şu an seyrini sürdürüyor  İki ülke arasındaki hava köprüsünü genişletecek ve kültürel, finansal, turizm anlamında birçok alanda katkı sağlayacak bu uçuş hattıyla beraber havayolumuz yeni ağına kavuşmuş oldu” dedi

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu “Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı olarak ana hedefimiz, Türkiye’yi ziyaret eden turist sayısıyla beraber, ülkemizin turizm gelirlerini arttırmaktır. Türkiye, pandemi sürecini en iyi yöneten ve en hızlı şekilde dönüş yapan ülkelerden biri oldu. Pandemiden bu yana da turizm gelirlerini de arttırdık. 2023’te turizmde %10 artış yaşayan ülkemizde, turist başı gecelik 99 dolar turizm geliri elde ettik. 2024 yılında 60 milyon turist ve 60 milyar turist hedefliyoruz  Ocak Mayıs döneminde 17 milyon turist ağırladık Mayıs’ta 5 milyon turist ağırladık” dedi

İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen “İGA İstanbul Havalimanı olarak Çini önemli pazarlardan biri olarak konumluyoruz Havalimanımız 9 bin yıllık tarihi ile Doğu ile Batıyı birbirine bağlayan önemli bir noktadaki merkezde yer almaktadır  Dünyadaki en fazla havalimanına uçuş yapılan noktada olan İGA İstanbul Havalimanı, 5 yaşında genç bir havalimanımızdır. AirChina, Sichuan, China Southern gibi havayolları ile Çin ve Türkiye arasında 6 noktayı birbirine bağlıyor. China Southern ise İstanbul ile Çin arasında  en eski havayoludur Bildiğiniz gibi China Southern, İstanbul ve Guangzhou arasında haftada 3 frekans uçuşlara başladı Bu sıradan bir işbirliği değil. Yeni seferler olan Avustralya gibi noktalara olan uçuşları güçlendirecek bir hattır. Tek kuşak, tek yol bakış açısıyla önemli bir uçuştur. Pekin’den haftada 4 olan uçuşların, 1 frekans daha arttırılması gündemde. Bunun mümkün olması için ikili uçuş haklarının yükseltilmesi gerekiyor. Bunun da sene içerisinde yapılacak düzenlemelerle mümkün olacağına inanıyoruz 2023 yılında İGA’da 253 bin Çinli yolcu ağırlandı Hedefimiz pandemi öncesi olan 450 bin yolcuyu havalimanında ağırlamayı planlıyoruz. Misafirlerimiz için havalimanında olan Çince bilen danışmanlarımız ile, Çinli misafirlerimizi evinde hissettirmeye çalışıyoruz” dedi

Çin Halk Cumhuriyeti Başkonsolosu WEI Xiodong “China Southern Airlines’a, öncelikle hoşgeldiniz demek istiyorum. Ayrıca Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı, İGA İstanbul Havalimanı yönetimine teşekkür ediyorum. Son yıllarda gelişmekte olan Çin ile aramızdaki bağlar, bu uçuşla beraber yeni bir destek kazandı.  Bu yıl Türkiye ve Çin arasındaki temaslar ticaret ve kültürel anlamda daha da arttı” dedi.

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?